2012-05-08

Idag har jag fått lektion på Halla igen, det gick lite bättre än igår i skritten, men i traven tappar jag bort mig helt och hållet.
Igår tränade vi Jaslin med sadel och även "flexions" med träns! Hon var duktig.
Vilket är raka motsatsen till vad hon var idag, jag cyklade bort för att ta en promenad med henne men fanskapet ville inte alls ta en promenad. Jag hade 1,5 timme på mig som jag spenderade genom att jaga henne i hagen och dt är ingen liten hage! Vi fick iallafall mycket motion.
Men det är så frustrerande när man verkligen inte får tag på henne, det blir ungefär såhär:
"Jasliiiin! Kom då gumman! Jag har morötter!"
"Jaslin, koooom"
"Hehe stooopp sluta springa iväg, kom!"
"JASLIN!"
"Jag har jobbat med hamburgare. Jag vet hur man gör en. KOM!"
"NEHE SKIT I DE DÅ SPRING RUNT DÄR SOM EN LITEN FJOLLA ISTÄLLET. NEJ JAG ÄR INTE ARG. KOM!!!!!!!!!!!!"
Att man blir så irriterad gör ju inte direkt att hästen gärna vill komma till en men det är svårt att tänka positivt efter att ha sprungit fram och tillbaka i 1 timme.
Tillslut vill man bara lägga sig på marken och gråta litegrann, men det hade jag inte tid med för då var det bara 10 min kvar tills jag skulle hjälpa Iris att ta in hästarna. Det kändes surt att ge upp och åka hem men vad gör man.
Hoppas det går bättre nästa gång!
Det där jag sa om att dokumentera hela min dag igår hände inte riktig, jag gör det nån dag när jag har tid och lust. Här kommer lite andra bilder istället!
Ficka
Brenda

odnat

 

t

Donna vänster,Freja höger. Dom där två ska alltid trycka upp ansiktet i kameran så man måste stå utanför staketet för att få en bild på hela pållarna!

Gloria

Percival och Rasmus

Halla och Gloria gosar

 

Donna och Freja gosar

 

Percival hjälpte till när jag mocka hans hage, när jag nästan var klar välte han ut hela skottkärran så jag var tvungen att plocka upp allt igen. Tack snel hest

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0