2012-04-29

Idag blåser det som faaan, ungefär lika mycket som det gör när man storm varnar hemma i Sverige, här i Danmark härdar man bara ut som äkta vikingar!
Jag tror att jag föredrar svenne stilen när man ba "nä de blåser ju, jag kan inte gå ut"
framför Danmark/Aerö stilen "sålänge min traktor inte blåser bort så är det ingen fara"
Iallafall så har jag idag och igår varit ute och promenerat med lilla Brenda eftersom Iris vill att hon ska tycka om mig när tanken är att jag ska rida henne en del. Jag tror hon gillar mig lite iallafall, eftersom promenad med mig också betyder äta gräs, just nu står dom i natt hagen hela tiden eftersom Flicka läker och Brenda är hennes sällskap.
Vi hann också med att åka till Kitt och medans Iris tränade Percival borstade jag Jaslin/Jaslene.
När Iris kom tillbaka tränade vi Jaslin ifrån marken, hon lärde mig övningar som jag ska träna på.
Det kommer att bli markarbete med Jaslin i början innan hon rids,även om hon har blivit sutten och skrittad på förut.
Jaslin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0