2012-05-04

Idag skulle Percival blivit hämtad, men det blev för sent och regnigt.
Jag gjorde ett misstag igår, Iris pratar mycket om vikten av att ha handskar när man tränar hästar.
Så skulle jag ta ut Brenda ifrån hagen och hade inga handskar på mig. Jag övervägde att hämta dom men tänkte att jag ändå bara ska ut till hagen, vad kan hända?
Antagligen precis just därför att jag tänkte så,blev Brenda rädd för de stora  hästarna och sprang iväg så fort att jag nu har 3 brännmärken och skrynkliga fingrar. Ingen större skada skedd, men jag ska komma ihåg att alltid ha handskar i fortsättningen.
Har även tränat Jaslin idag igen. När jag tränar (eller ja, övar på saker jag försöker lära mig) med Halla och gör fel, tillexempel 2 saker samtidigt, vet hon vad jag egentligen vill men väntar tills jag gör helt rätt innan hon också gör det.
Jaslin är så ung och otränad att jag förvirrar henne totalt ibland, hon testar att gå framåt,bakåt och allt möjligt och blir ibland väldigt frustrerad men när jag väl är tydlig nog går det super !
Imorgon ska jag åka till Marstal, ska försöka ta med mig kameran och ta några bilder.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0