2012-04-20

Idag gick jag upp 07:30 för att börja fixa i stallet. Jag fick se på när Iris tränade unghästen Brenda i ridhuset och hon visade några övningar som jag sedan fick prova på med Halla. Det märks ju verkligen att man är rostig,
hjärnan gick på högvarv hela tiden.
Efter det fortsatte vi med staketet till hagen. Sen fick jag lite ledig tid så jag passade på att sätta på filmen
"om hästar kunde prata" men somnade i början och vaknade i slutet. Man blir väldigt trött i början av allt fysiskt arbete utomhus hela dagen när man inte är van! Tror även att jag dragit på mig en liten förkylning, eller så är det min hjärna som är påväg ut igenom näsan.
Iallafall, så har vi även tränad på att lyfta hovar på Donna och Freja (Iris lyfte, jag höll i hästen).
De är 10 och 6 år gamla men kan inte så mycket än, dom har inte varit suttna på.
Här är lite bilder på alla hästarna:)
Kissemiss sov hela dagen medans vi arbetade.
Brenda och Flicka
Flicka
Donna
Gloria
Halla
Freja
Brenda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0